В умовах швидкого розвитку digital-технологій і збільшення числа компаній, які розраховані на користувачів у віртуальному просторі, розуміння конкурентної середовища стає на першому місці. Тому конкурентне первенство стає основною складовою стратегії маркетингу.

Що таке аналіз конкурентів?

Конкурентний аналіз – систематична розробка дій і методів конкурентів у професійному ніші для виявлення їх сильних і слабких місць. У контексті цифрового маркетингу цей процес виглядає особливо важливим, оскільки він надає бізнесу цінні сайти про те, як власне позиціонувати свої продукти в онлайн-пространстві.

Правильно проведений аналіз визначає, які маркетингові підходи використовуються на ринку інших компаній, як вони взаємодіють з аудиторією, які тенденції переважають у галузі. Це дозволяє адаптувати свої дії під змінні ринкові умови, а також виявляти нові ніші.

Як визначити конкуруючі організації?

У процесі розробки успішної стратегії цифрового маркетингу важливо четько визначити своїх операторів. Аналіз передбачає вивчення як прямих, так і непрямих конкурентів, щоб отримати більш повну картину про середу, потенційних можливостях і ризиках.

Прямі

Ці компанії або бренди, які надають схожі продукти, а також орієнтуються на вашу аудиторію. Для аналізу потрібно переглянути ці бренди за наступними параметрами:

  1. Продукти, які вони пропонують.
  2. Використані стратегії маркетингу.
  3. Аудиторія, яку вони намагаються охопити.

Надо враховувати, що ці компанії ведуть боротьбу за лояльність до своїх клієнтів.

Непрямі

Це компанії, які надають альтернативні рішення для задоволення потреб ЦА. Хоча їх продукти або послуги можуть відрізнятися за характером, вони ведуть боротьбу за ту же долю ринку. Для визначення непрямих конкурентів надо розглянути:

  1. Замінники. Які альтернативні продукти чи послуги можуть задовольнити потреби замовників? Які компанії надають ці альтернативи?
  2. Користувацькі шаблони. Які покупецькі рішення можна співробітничати з вашим продуктом або послугою? Наприклад, якщо ви продаєте фітнес-трекери, ваш непрямий конкурент – це можливо спортивні клуби або програми здоров’я.

Визначення як прямих, так і непрямих конкурентів дозволяє розробити більш повну стратегію цифрового маркетингу.

Збір інформації

Аналіз сайтів і активності в мережі надає цінні дані про методи аналогічних організацій та їх взаємодію з аудиторією.

  1. Вивчіть сайти, оцініть дизайн, досвід користувача, структуру меню, пропоновані продукти. Етапи створення сайту ваш бренд повинен включати ці дії.
  2. Проаналізуйте сторінки та групи в соціальних медіа. Оцінюйте їх контент, періодичність публікацій, комунікацію з підписниками. Які теми та типи контенту вони використовують?
  3. Аналіз рекламних активностей надає унікальну можливість отримати, як проходить взаємодія з ЦА. Це дозволить сформувати більш осмислені та ефективні рішення при розробці власної маркетингової стратегії, коли понадобиться реклама google ads.

Аналіз дій інших брендів надає цінні сайти, які можна використовувати для ефективного позиціонування на ринку.

Використання інструментів аналітики

Інструменти аналітики надають об’єктивні дані про трафік, наведення користувачів, показники ефективності аналогічних компаній. Використовуйте відповідні інструменти, щоб вивчити трафік, джерела відвідувань, наведені метрики (час на сайті, відмови).

Платформи соціальних медіа також надають статистику залученості ЦА, динаміку підписників, популярних контентних форматів. Використовуйте цю інформацію для порівняння з вашими показниками. Качественні соціальні мережі smm використання вимагають цього досвіду.

Дослідження ключових слів і SEO-стратегій

Цей аналіз поняти, як конкуренти допоможуть оптимізувати ваш контент для пошуковиків. Використовуйте сервіси для дослідження ключевиків, щоб виявляти, на яких із них оператори оптимізують ваш контент. Це допоможе визначити популярні теми та привабливі ключові слова для свого ресурсу.

Проаналізуйте заголовки, мета-описи та структуру сторінок. Які SEO-техніки вони використовують для покращення свого розташування в пошукових системах? Коли будете проводити для сайта СЕО, дійте за таким принципом. Знання про те, як конкуренти діють у мережі, не тільки допомагає протистояти викликам, але й допоможе створити оригінальні стратегії. Якщо недостатньо знань у цій сфері, диджитал маркетингові курси допоможуть більш повно і глибоко ознайомитися з конкурентним аналізом і принципами маркетингу в цілому.