В інтернет-маркетингу PR-діяльність стає дедалі важливішим елементом успішного ведення бізнесу. Щоб веб-програмування було найбільш ефективним, а також для успішного суперництва в онлайн-просторі треба безперервно аналізувати та вдосконалювати комунікаційні стратегії. Один із найбільш ефективних способів досягти цього — уважно вивчити, як ваші конкуренти взаємодіють із аудиторією, які методи та інструменти використовують для просування своїх брендів.

Етапи PR-аудиту

Проведення аудиту PR-діяльності конкурентів допомагає зрозуміти сильні та слабкі сторони їх підходів, надає цінні інсайти для розвитку власної стратегії. Існує кілька ключових аспектів, на які слід звернути увагу при проведенні такого аналізу.

1. Визначення конкурентів

Виділяйте як прямих, і непрямих суперників. Прямі пропонують схожі продукти та залучають ту ж ЦА. Непрямі оперують різними продуктами, але й конкурують за увагу вашої цільової аудиторії. Не обмежуйтесь очевидними конкурентами, а враховуйте всіх гравців, які впливають на ринок. Розуміння повного спектра конкурентів дозволяє більш точно оцінити конкурентне середовище.

2. Збір даних

Важливо охопити якнайширший спектр джерел інформації. Вивчіть офіційні акаунти конкурентів у соціальних мережах, їх активність, типи публікованого контенту, частоту постів та рівень залучення аудиторії. Прес-релізи та публікації у ЗМІ дають уявлення про те, як вони взаємодіють із журналістами та які теми висвітлюють. Аналіз корпоративних блогів та розділів новин на сайтах суперника показує, які ключові повідомлення та теми вони просувають. Також зверніть увагу на відеоконтент на YouTube, Vimeo та інших платформах, щоб оцінити якість та популярність їх відео. Не забувайте, що PPC-реклама містить ключові слова та оголошення для залучення цільової аудиторії. Всебічний збір даних дає комплексне уявлення про PR-діяльність брендів, що конкурують, і виявляє успішні практики, які доцільно адаптувати для своєї стратегії.

3. Аналіз контенту

Після збору даних починайте аналіз контенту. Зверніть увагу на те, який тон використовують конкуренти у своєму контенті. Це може бути формальний чи неформальний стиль, дружній чи експертний тон. Далі досліджуйте ключові повідомлення та теми, які вони просувають. Важливо зрозуміти, які проблеми та потреби аудиторії вирішують і як це відображається в їхньому контенті. Крім того, оцініть якість візуального контенту – фотографії, графіку та відеоматеріали. Адже візуальне оформлення відіграє значну роль у сприйнятті інформації. 

4. Оцінка ефективності

Для оцінки ефективності PR-діяльності конкурентів використовуйте різні метрики, які дають комплексне уявлення про результати їхньої роботи. Рівень залучення аудиторії у даному разі важливий показник: лайки, коментарі, репости та інші форми взаємодії з контентом допомагають оцінити, наскільки успішно вони залучають і утримують увагу своєї ЦА. 

Охоплення та видимість контенту відіграють не менш важливу роль, оскільки оптимізація кількості підписників та загального охоплення публікацій безпосередньо впливають на впізнаваність бренду та його присутність в онлайн-просторі. Медіа-згадки, частота їх появи та тональність також дозволяють зрозуміти, як часто та в якому контексті конкуруючі організації згадуються у ЗМІ та блогах.

Роботи дають уявлення про поточні позиції конкурентів, виявляють шляхи для покращення власної PR-стратегії. Порівняльний аналіз усіх показників дає цінні інсайти для розробки більш ефективних та цілеспрямованих комунікаційних кампаній, що у свою чергу зміцнює позиції вашого бренду на ринку.

5. Визначення плюсів та мінусів

На основі зібраних даних та проведеного аналізу виявляйте ключові аспекти, які працюють успішно, та ті, що потребують поліпшення. Виділяйте успішні практики та підходи, які демонструють високу ефективність у ваших суперників. Ці методи адаптуйте та застосовуйте у власній стратегії. Одночасно звертайте увагу на помилки та недоліки, з якими стикаються конкуруючі бренди, щоб уникнути їх у своїй роботі. Розуміння сильних та слабких сторін конкурентів дозволяє створити більш збалансовану та результативну PR-стратегію для зміцнення позиції вашого бренду на ринку та підвищення його конкурентоспроможності.Аудит PR-діяльності конкурентів – потужний інструмент для покращення вашої власної стратегії та зміцнення позицій на ринку. Аналіз сильних та слабких сторін конкурентів допоможе знайти натхнення та ідеї для інновацій у власному підході до PR. Регулярне проведення таких аудитів потрібне для того, щоб залишатися на крок попереду та ефективно взаємодіяти з аудиторією. Для максимального підвищення ефективності своєї PR-діяльності також корисні маркетингові курси. Вони допоможуть освоїти новітні методи та інструменти, отримати актуальні знання та застосувати їх на практиці для досягнення найкращих результатів. У світі інтернет-маркетингу постійне навчання та вдосконалення – запорука успішного розвитку бізнесу.

  • Гугл реклама – налаштування та супровід
  • СЕО просування сайту
  • Таргетована реклама в соц мережах